TABUNGAN

Monday, April 5, 2010

pentingkah pil kesuburan itu


hari minggu yang lepas merupakan hari minggu yang begitu senggang bagi aku. jadi sementara menyiapkan baki jahitan dress kaklong yang tertetas itu aku sempat bersms dengan anak buah suami. topik kami pada masa itu adalah mengenai pil kesuburan. katanya kakak dia mempunyai seorang kawan yang kawen tapi masih belum mempunyai anak. jadi kawanye itu telah mengambil pil kesuburan bernama clomid. ceritanya pada hari itu membuatkan aku sedikit teruja dan berkeinginan untuk mencuba.


Disebabkan diri aku yang agak naif ini maka aku segera membuat sedikit pembacaan di internet. ternyata clomid ini boleh membantu wanita yang mempunyai masalah ovulasi dalam penghasilan telur-telur yang matang yang mampu disenyawakan. maka dari pembacaan tersebut, aku tidak mahu gelojoh jadi aku pikir lebih baik aku berjumpa doktor bagi memastikan tahap kondisi badan aku sebelum mengambil clomid.


bagi para wanita, nasihat aku bertemula dengan doktor terlebih dahulu sebelum mengambil sebarang ubat-ubatan. takut nnt ade efek yang tidak diundang pulak kan..

12 comments:

  1. oohh ni pil nya ye. tumpu pd satu pil je

    ReplyDelete
  2. dhila, kite setuju, sila refer pakar puan terdekat ye. hehehe~

    kite dulu amek clomid ni la.
    :)

    ReplyDelete
  3. salam kenal.....takat ni lum amik lagi pil subur...yg dah amik epo dgn produk himalaya....

    ReplyDelete
  4. INTAN: bape lama intan amik clomid ye?

    ReplyDelete
  5. raflesia merah: hye salam kenal..jom xchange link.. dila pon lum amik clomid lg. so far baru amik yasmin utk regularkan period

    ReplyDelete
  6. hi dhila.... btul ckp dhila... jumpa gynae dulu.... do a thorough checkup dulu.... :) my aunt is a gynae at HUKM.... mau jumpa?

    ReplyDelete
  7. leo: its true????? mau ketemu la sama ur aunt

    ReplyDelete
  8. dhila, alhamdulillah...lepas 3 kali amek clomid, terus lekat.

    tapi under penagawasan pakar puan la. nanti dia pantau every month.
    :)

    ReplyDelete
  9. intan: ouuhhh...betul la sbb kite ade baca internet dia kata kene amik 3 cycle

    ReplyDelete