TABUNGAN

Thursday, April 29, 2010

Statement mencalar hati

klick to enlarge

statment kisah rumah tangga (KRT) di muka buku smlm sedikit membuat aku tersentak. bagaikan tidak memikirkan perasaan orang2 yang membacanya.

ayatnye lebih kurang begini:

"orang yang kurang kasih sayang akan membuat alasan belum ada anak sebagai pengikat kasih sayang"

wattefakkk!!! hello..ko ingat orang yg xde anak ni adalah orang yg kurang kasih sayang ke???? kadang-kadang aku x paham kenapa mereka ni kuarkan statement yang langsung xnk pikir perasaan orang dan aku x paham ape tujuan utama kisah rumahtangga ni di buat di muka buku. adakah kerana nak cari perhatian dan sekadar punya fan yang beriban-riban tu atau sekadar nak cari publisiti murahan sebagai propaganda menarik orang2 supaya komen lebih.

haishh...benci betul aku tgk KRT yang semakin annoying tu. mula2 aku join sbb dia bnyak reveal pasal tips2 rumahtangga yg berguna but lately kesemua statusnya lebih bersifat seperti melaga2kan orang. STUPID!!!

aku harap KRT lebih telus dalam mengeluarkan sebarang statement. jangan kuarkan statement sekadar menarik orang untuk komen je. dan jawapan aku untuk statement dia "ko la sebenarnye org yg kurang kasih sayang tu,KESIAN AKU TGK KO NI"


mood. AKU BENGANG.

11 comments:

  1. eleh..die xtahu..klu kite xde rzeki anak lg.kite kadang2 dpt lebih byk kasih syg dr suami..tul x dhila

    ReplyDelete
  2. AIN: yup aku setuju dgn ko..x semestinya nk tggu ade anak baru nk hidup dgn penuh kasih sayang kan..yg belum ade anak ni pon tetap hidup dgn penuh kasih sayang. bkn tggu ada anak bru ade kasih sayang. kasih sayang tetap ade dari suami, mak bapak, adik beradik..

    aku rs skrg aku hidup dgn kasih sayang dr suami n seluruh keluarga aku...

    ReplyDelete
  3. eh aku nak besarkan baca tak bole besar pun imej tu bai

    ReplyDelete
  4. sbr dhila.. mmg sengal sungguh sape yg komen tu.. eloknye biar dier yg merasa.. baru dier tau sakit ke x ati ni..

    ReplyDelete
  5. sabar dhila...sabar.

    cam kite kata kat entri kite semalam...KRT saje nak provoke tu.

    eh...dhila dah terer aa amek imej ni...!
    :)

    ReplyDelete
  6. kaklong: besar tahp tu je..ntah terkecik plak. ala ko baca pakai kanta la bai heheh

    ReplyDelete
  7. tikah: tu la manusia ni suka cakap ikut suka dia je..x pikir perasaan org kan

    ReplyDelete
  8. INTAN: ye kan..mmg nk provoke org je tu. hehehe ye TQ intan turunkan ilmu kat kita :)

    ReplyDelete
  9. Dhila,abaikan aje isu yang nak di provoke kan tu..soal rezeki hanya Tuhan yang tahu terbaek utk kita;)

    ReplyDelete
  10. cik mashi white: betul tu..itu kerja tuhan

    ReplyDelete
  11. Erghhh..WTH!! Sedap senak dia je berkata2. Kadang2 bila ade yang bertanya soalan bila nak ada anak atau suruh buat anak cepat2 (orang yang sama lebih 3x kua stmt sama) saya akan jawab.

    "Ko tanya aku bila nak beranak macam aku tanya ko bila nak mati...benda yang memang kita tak tahu, xle predict. Tuhan je tahu"

    Sedihnya hati, hanya orang yang merasa akan faham.

    Dahla arini baru start baca blog Dhila, emo plak tiba. Ehehe~ Salam kenal. :-)

    Im married for almost 1 and half years. Gila sgt to be a mother...

    ReplyDelete