TABUNGAN

Wednesday, November 10, 2010

tips : celak arab @ kajal

contoh celak kajal *ihsan en.gugel

celak kajal aku yg hampir abes

contoh 1

contoh 2

ok kali ni tetiba je aku nk share sikit tentang celak arab. memandangkan rata-rata yg bertanya pada aku mcm mane aku mekap mata ala2 arab gitu kan..sebenarnya xdela macam arab sangat pun tp ermmm kira menjadi la jugak kan hehehe.

aku sebelum ni menggunakan eyeliner jenis liquid even sampai sekarang pun aku mmg suka sgt eyeliner jenis liquid.bagi aku liquid eyeliner senang dibentuk pada alis mata. aku akui aku seorang yg agak failed menggunakan eyeliner jenis pensil sbb kalo aku pakai eyeliner jenis pensil mmg bergetar-getar hasil alis mata aku tu. sehingalah aku diperkenalkan oleh salah seorang rakan fb yg merupakan dealer celak arab atau dengan nama popularnya celak kajal. jadi aku pun mencubalah celak ni dan hasilnye aku mmg betol2 jatuh chenta dgn celak kajal ni.

celak kajal ni mmg senang sgt utk menggunakanya. ianya sgt lembut dan mudah utk melukis alis mata maupun bawah kelopak mata. selain itu ia juga boleh dijadikan eyeshadow pada sesape yang minat jenis mekap 'smokey eyes'. ianya kalis air dan tidak mudah mengembang jika kita berpeluh mcm sesetengah eyeliner yang lain even kalo korg menangis sekalipon ianya x mudah kembang. mmg sgt recommended hocayy.

bentuknya yg kompak seakan lipstik mmg mudah utk dibawa kemana saje. aku mmg sukakan celak kajal ni.so pd korang yg mau sesuatu kelainan pd wajah x salah kalo mencuba celak kajal ni. cuba dulu baru tau.. :p

18 comments:

  1. santeekkk.. i looikee. Awk beli kat mana celak arab tuh?

    ReplyDelete
  2. wahhh mcm lipstik. hehe
    bsr mcm liptik gak ar eh dhila??
    kene carik gak 1 neh, hehe

    ReplyDelete
  3. dhila: salah satu kelebihan dhila ialah mata dhila dah bulat & cantik mcm mata org arab.. so bile kenekan kajal ni, lg cantik..

    nway, kite pun suke buat mata ala2 smokey eyes.. xpun, kite akan borderkan mata dgn celak itam.. biasa kat belah atas kai liquid eyeliner, blah bwh pakai Avon punye pencil liner.. biase nak bg dier tebal cam pakai kajal, kite linekan tebal or 2 lapis.. hik hik.. :)

    ReplyDelete
  4. dalee: kita beli dari kwn fb. tp aritu kt jln2 kat carefour wangsamaju kat kedai arab yg jual jubah n frame ayat2 al-quran pon ade jual celak ni

    ReplyDelete
  5. nano: celak kajal ni mmg saiz dia mcm lipstik.senang dibawa kemana saje.

    ReplyDelete
  6. kaklong: yolah...nk ngena aku je ekkk :p

    ReplyDelete
  7. tikah: dila pon suka eyeliner jenis liquid sng nk bentuk.pki kajal ni pon sng sbb senang nk buat alis yg tebal. tikah tryla guna kajal more dramatic eyes..buat tebal sikit mst mcm arab..

    ReplyDelete
  8. wah cantik mata dhila...mun tak pandai bab nak solek2 mata nie..teringin jugak nak guna yany liquid eyeliner tue..tp takut tak menjadi pulak...

    ReplyDelete
  9. mun: kene berani mencuba tau. dila dulu pon x pandai tp kene praktis lama2 dah mahir guna.mari2..kt meng'arabiankan mata kt hihi..

    ReplyDelete
  10. ermm....
    mcam best jer tgk
    tp sure ssh nk dapat kan

    ReplyDelete
  11. aj: kalo nk suh aku belikan pon boleh je..ade jual kat wangsa maju

    ReplyDelete
  12. qah suke celak.. nanti nak pi cari laa..
    tihihi

    ReplyDelete
  13. atiqah: muleh muleh..nnt pki celak kajal k..wat arabian eyes..mesti cantik

    ReplyDelete
  14. salam dhila, hi saya huda..nak tanya skit celak kajal nie waterproof tak? huda penah cuba tapi kalau tak waterproof kena top up byk kali dan mudah comoy...dhila bg la naam kawan fb dhila yang jual celak kajal waterproof ek...:)

    ReplyDelete
  15. anis ade jual celak ni
    stok bru dpt
    anis bru nk try jual so amek stok sket aje
    bru hari ni anis nk tes pakai sniri
    if nk tgk add anis kt fb dgn nama Anis Syokzshopping

    ReplyDelete
  16. Salam,sy ainul mardhiah.selalunya nak dapat kat mana yea celak nie?dah lama nak cari celak arab.

    ReplyDelete
  17. Salam, tumpang iklan Celak Arab (Kajal) ye tuan tanah :D

    Kepada yang mencari celak ni, bolehlah singgah ke online shop saya. Penghantaran di jamin dalam 1-3 hari bekerja. Moh kita ;D tQ!

    http://bit.ly/135npoB

    ReplyDelete