TABUNGAN

Tuesday, January 25, 2011

: Super Serabut :


Minggu lepas dan minggu ini adalah minggu yang super serabut bagi aku. Bermula pada minggu lepas aku telah ditimggalkan bersendirian oleh suami aku yang menyahut seruan tugasnya. Aku ditinggalkan hampir 3 minggu kerana pada masa ini suami sibuk shot untuk program Le tour De Langkawi. Yang seronoknya tentulah suami aku sebabnya sambil bekerja sambil menjelajah malaysia. Aku plak tentula jeles sebab suami aku dapat pi tempat2 yang best dan stay kat hotel2 yang best. tapi xpela aku pasrah je sebab dia pergi pun demi mencari rezeki yang halal cewahh..

Sepanjang ketiadaan suami, aku jadi kelam kabut sedikit (ok..bukan sedikit tp banyak ye). Yela bila suami xde aku ibarat patah kaki (salah aku jugak sbb fobia drive). Ok aku fobia bersebab ye.. aku fobia sebab dah nk masuk 3 kali eksiden.Aku ni harap je badan besau tp hati lembik woo. Bile suami xde aku la yang harus kesana sini menguruskan segalanya2. dari membayar bil sehinggala membeli barang2 dapur.segala-galanya dengan pengangkutan awam hocay. Aku ni bukanya x pernah beli brg dapur sendiri tetapi sebelum ni aku dah terbiasa apa2 sahaja urusan dirumah dilakukan bersama suami.

Nak dijadikan cerita pagi semalam suami ade transfer duit kat aku. Dia suruh aku jelaskan bayaran sewa umah, bil-bil dan membeli barang dapur. Disebabkan suami bekerja pegang kamera jadi dia agak susah la dia nk membalas kesemua sms aku. Masa tu aku sms dia utk minta no akaun tuan rumah tetapi xde balasan langsung dr suami aku. Disebabkan aku bakal memulakan kerja baru pada esok hari jadi aku harus menyetelkan sume tu pd hari ini jugak. Jadi aku dgn bijaknye telah memunggah laci dan mengambil slip bank in bulan lepas utk mengetahui no acc tuan umah.Aku lupa plak yg tuan umah aku ni dah meninggal dunia dan kesemua duit sewa suami aku bank in kat wife dia. Aku sendiri pon xtau no acc wife dia.hanya suami aku sorg je yg tau. Dan setelah duit sewa itu selamat di bank in baru la aku dpt sms dr suami aku menyatakan no acc sebenar. Ape lagi kelam kabut la aku kol anak tuan umah say sori sbb dh salah bank in. si anak tuan umah ni aku mmg anti sikit sbb kasar sgt. dia plak mrh2 aku suh aku withdraw balik duit tu. So aku dgn kelam kabut naik teksi ke RHB taman permata tetapi pihak bank xde authority utk refund duit yang tersalah acc. Ya allah dugaan plak. Aku pon kol customer service tp dorang pon ckp hal yg sama.

Nak xnk aku terpaksalah merayu kat anak tuan umah ni supaya withdraw sendiri duit tu sbb dorang je waris tuan umah kan. So aku pon telah dibebel oleh anak tuan umah tu td. Dalam ms yg sama aku pon dibebel jugak oleh suami aku. Ya Allah serabutnya otak aku. Lepas setel masalah sewa umah aku pon balik.Bila dh sampai umah baru aku teringat yg aku x bayar bil lagi.Masyallah..! so aku pon terpaksa keluar cari teksi untuk membayar bil pulak.Lepas bayar bil aku terus ke umah.Sampai di rumah sekali lg aku baru teringat aku terlupa pi bayar duit kredit kad pulak. Pehh memang mencabar betul la. ni baru kene tinggal laki sekejap je belum bertahun. Kalo bertahun xtau la ape jadi dgn aku ni.

Keadaan umah aku jangan cakap la mmg super bersepah x sempat nk ngemas. Takpe la kang suami dh dekat nk balik baru aku kemas ngeh ngeh ngeh..Aku mmg tak boleh wat keja dalam keadaan kelam kabut sbb nanti mmg banyak la bende aku lupa.

Sekarang ni aku tgh serabut memikirkan macam mane la aku nk shot wedding client minggu ni tanpa suami. Sebabnya kebiasaan suami yg jadi cameraman dan aku yg direct tp disebabkan suami ade job lain dan terpaksa digantikan dengan cameraman yg lain so aku jadi buntu sebab aku xtau cara keje dia mcm mane. ok..aku adalah super garang di location ok. sebagai editor aku kene tau sume cutting shot. so cameraman harus tau ape yang aku nak terutama sekali dari segi angle. hehehe..

mood: Aku adalah super serabut

8 comments:

  1. sbr kak Dhila....slow2...kene tulis atas ketas..then mark 1-1...

    ReplyDelete
  2. adeh serabutnya kak.. xpe next time boleh tiru cara asna kot hehe tulis semua benda nak buat dalm 1 hari, lepas tue baca dan tick benda yg dah settle nanti boleh la check balik tgk ape lg yg belum settle.

    kadang2 kita nie kena buat mcm budak2 sikit nak urus semua perkara hehe lagi2 asna nie ha.. cept jer pelupa haha =D

    ReplyDelete
  3. hehehehe... sbr dhila. prioritize & buat checklist. insyaAllah xserabut k.

    ReplyDelete
  4. comey nye... da tbayang muka ko time ni... hehe. abg kem blk nnt sure da x srabut lg... chaiyok

    ReplyDelete
  5. nana: huhu silap akak jugak sbb x listdown ape yg perlu dibuat.

    ReplyDelete
  6. asna : mmg serabut la akak ni asna..sbb sbelum ni hubby yg setelkan sume.bila sekali kt take over tunggang langgang jdnya

    ReplyDelete
  7. atah: pasti sy akan buat checklist lepas ni supaya x serabut lg

    ReplyDelete
  8. aj: muka aku serabut sampai tudung pun senget benget heheheh

    ReplyDelete