TABUNGAN

Thursday, June 3, 2010

phobia




sebenarnya dah lama nak buat entri ini. tapi kene ikut queau la sbb banyak cerita yang nk di taip (haisshhh mcm byk benor kan).takpe..takpe..sedang giat menghapdet scr marathon ni. ok terus pd topik utama ya..

aku ade satu fobia yang memang aku x boleh nak kawal. nak tau ape yang aku fobia sgt? heheh..aku fobia sgt pada eskelator. tetapi turun eskelator shj ya. naik eskelator mmg aku suke. kadang2 aku terpaksa berlakon konon2 x takut depan ofismate aku. memandangkan dari stesen lrt bagsar menuju ke dataran maybank memerlukan aku turun eskelator maka aku la yang akan turun paling last sekali. ofismate selalu ketawakan aku bila tgk time nak turun tu kaki aku teragak2 kejap macam nak langkah kejap macam nak tekan break pon ade.



kenapa jadi macam tu ek?


ha..al-kisahnye, dulu masa aku student lagi..biasala student dpt cik PT(PTPTN) aku pun pergi la ke KLCC. masa nak turun eskelator tu leh plak kaki aku terlajak then aku jatuh tergolek macam nangka busuk. masa tu mmg x dapat nk digambarkan dgn kata2. memang malu tahap gaban la. lepas jatuh tu aku leh bangun dan cepat2 jalan. malu beb sume orang tengok. dah la ramai yang tengok,pastu harus montot aku ni sakit sebab dah jatuh bedebuk kan. aduuuyaiii mmg macam2 hal betul la. nasib seluar x koyak time tu. kalo koyak mau nye aku nangis kat situ gak.

sejak dari peristiwa itu la, aku amat fobia nak turun eskelator. aku lebih rela naik lif dari eskelator. paling seram bile turun eskelator kat stesen lrt kg,baru tu. ya allah..mmg curam. seram je hehehe..


korang ade fobia ape2 x? share la kat sini...
p/s: fobia turun eskelator = phobitucator (ni aku reka sendiri de..)

10 comments:

  1. aloh...ciannye dhila. pernah jatuh kat eskalator? malu, saket toksah cakap la kan.

    kalau kita pon, kita fobia kot. huhuhuhu~

    ReplyDelete
  2. alolololo..siannye u...xp2.ai plak fobia mkn kari..hoho..coz pnh msuk toilet slepas ad sorg minah yg kuat mkn kari membuang isi perutnye..huhu..bau nye.usah dikenang r..hahahahaha.nauzubillah..start dr 2..xske mkn kari

    ReplyDelete
  3. aku ada fobia paling rare dalam dunia. ak fobia orang rambut kembang cam akak ko..ahha!!
    samapai sekarang lau npk orng rambut kembang ngan pakai sweater m******k ak akan melarikan diri serta mencari pokok bunga terdekat untuk menyuruk..huhuhuh~~

    ReplyDelete
  4. huhu fobia eskeleter ye.. klu lif rosak jenuh tu naik tangga hiks..

    ReplyDelete
  5. intan: heheheh dah terkena batang hidung kita kan..so harus pobia

    ReplyDelete
  6. iedayah: saya suke kari..hehheeh..mesti masa tu tekak awk dh kembang kan disebabkan muntah org tu

    ReplyDelete
  7. min : hahaha byk la akak aku. bukan mama ko ker? eeeiii x kose nyah..aku pon seram

    ReplyDelete
  8. mashiwhite:huhu..kalo lif rosak mmg jenuh tu hahahah

    ReplyDelete
  9. setakat ni eskalator yg saya takut dekat lrt masjid jamek dengan times square (area GSC).
    kalo turun sorang-sorang mau menangis kak. takot-takot cam akak jgk la.

    ReplyDelete
  10. elmo: lrt masjid jamek mmg curam. tang naik x takut tp bile turun seram woo...

    ReplyDelete