TABUNGAN

Friday, March 19, 2010

aku warnakan kehidupanku dengan kehadiran si dia


perkahwinan aku yg hampir usia setahun masih belum menampakkan tanda-tanda yang aku akan bakal menimang cahaya mata. aku masih lagi berpegang bahawa ini adalah ketentuan dan rezeki Allah. mungkin endometriosis yg aku hadapi ini masih belum baik sepenuhnya. tapi takpe la..cume kadang-kadang aku akui hati wanita mane yang tidak meruntun, sedih,kecewa dan sedikit cemburu melihat kawan-kawan lain bergambar mesra dengan anak, bergambar ketika hamil...sungguh seronok kan. aku pun tumpang keseronokan itu jugak.


pelbagai sumber bahan bacaan dan rujukan telah aku redah namun jika belum masa rezeki itu tiba tetap ia bukan berpihak pada aku. sesekali aku sedih sangat bile aku cube luahkan pada orang, mesti orang akan ckp yg aku ni 'desperate nk anak la, ade lg org yg kawen dh lama tp xde anak relax je.. atau hmmm sabar je la..honeymoon bebeh..usaha lagi x yah nk pikir..kalo tak leh ngandung amik je anak angkat abes citer (tengkorak ko..)' walaupon seribu macam alasan yg mereka berikan namun jauh di sudut hati aku ni sedih dan menjerit-jerit. seolah-olah mereka tidak paham bagaimana perasaan orang-orang mcm aku ni. :)


sedih hati ini...


tp alhamdulilah walaupun rezeki itu masih belum berpihak pd aku, aku bersyukur krn dikurniakan suami yg cukup memahami dan banyak memberi sabar kepada aku. ya..kami akan tetap berusaha. dan kini aku mempunyai buah hati yang aku anggap seperti anak sendiri. kehadiran dia ini membuatkan kehidupan aku amat bermakna. melihat matanya saje sudah cukup membuatkan hati aku tenang dan sayu. rasa teramat sayang dan sukar untuk aku menghilangkan rasa rindu.


raina...

itu lah nama yang selalu berlegar di fikiran aku. aku susah hati kalau raina tak sihat. aku ketawa bile raina tersenyum. aku sakat bile raina tengah bermain. aku damai bile lihat raina kenyang menyusu. sehinggakan kemana saje aku pergi aku akan kenangkan raina.jika ade duit lebih, pasti barang raina yang aku akan beli.


raina...entri ini khas untuk kamu ye sayang.bile besar nanti jangan lupakan ummi ngah ye..jadi anak yg baik supaya boleh jaga mama dan papa.

10 comments:

  1. Sabar la dhila..mungkin ade hikmah smue nie..aku pon mcm ko jgk..tiada rzeki itu lg..b'syukur ape yg ade.:)

    ReplyDelete
  2. ain: yela ain..mungkin Allah bg peluang kite menggelitis sampai termuntah dulu kot heheheheh..

    ReplyDelete
  3. Dhila, jangan berhenti berharap.

    Usaha dan doa selagi mampu.

    Jangan stress sangat okeh.

    Take care urself. Hugs.

    ReplyDelete
  4. aishah : tq ye..atas smgt itu..sy akan terus beruasaha dan berdoa. hugs u too..take care ur pregnancy

    ReplyDelete
  5. sedih aku baca entri ko ni. hrp raina ingat ummie ngah dia

    ReplyDelete
  6. ouh...dhila..hrp dhila bersabar k..sama2 kita belom ada rezeki lagi..anil pon sedih tapi..mungkin tuhan belum izinkan lagi..harap dhila byk berdoa mintak dioermudahkan semuanya ya..insyallah..

    ReplyDelete
  7. kaklong : aku pon sedih tp nasib baik ade raina pengubat lara...

    anil: same2 la kt berdoa ye moga satu hari nnt rezeki yg satu itu berpihak pd kite..

    ReplyDelete
  8. insyaAllah kalo Tuhan izinkan, rezeki tu akan jadi mlik dhila...jgn berenti berdoa..hanya Tuhan yg tau apa yg terbaik utk kita..
    beruntung raina punyai mak sedara mcm dhila

    ReplyDelete
  9. aziyana: tq ye awak..insyallah satu hari nnt moga rezeki yg satu itu milik sy..

    ReplyDelete